اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۳۱۳۵
فسخ یک‌طرفه حق باشگاه‌ را برای شکایت محفوظ نگه می‌دارد
مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد مطرح شدن بحث فسخ قرارداد عیسی‌ آل‌کثیر با نفت تهران، گفت: در مورد عیسی آل‌کثیر هیچ مراجعه‌ای برای فسخ یک‌طرفه انجام نشده است.
۱۹:۲۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۶
وانانیوز|

فریبرز محمودزاده در گفت‌وگویی، در مورد اینکه بحث فسخ قرارداد عیسی آل‌کثیر مطرح شده و آیا در باشگاه‌ نفت تهران وقتی امضای جهانیان برای عقد و فسخ قرارداد معتبر نیست فرد دیگری می‌تواند این کار را انجام  دهد یا نه، گفت: همچنان که کمیته نقل و انتقلات سازمان لیگ و فدراسیون مکاتبات برای جذب بازیکن جدید را نمی‌پذیرد چرا که باید از اداره کل ورزش و جوانان تائیدیه جدید بیاورند، پس به تبع آن عکس این اقدام هم انجام نمی‌شود و فسخ دو طرفه را  نمی‌توانیم تائید کنیم. فسخی دو طرفه‌ای که با امضای مدیرعامل باشد را نمی‌توانیم قبول کنیم.  فسخ دو طرفه هم نیاز به امضا از طرف باشگاه دارد پس بدین ترتیب این امر شدنی نیست.

وی افزود: بازیکنانی که قصد جدایی از نفت تهران را دارند موضوعشان فسخ دو طرفه نیست بلکه آنها به دنبال فسخ یکطرفه هستند. در این فسخ نیازی به امضای باشگاه نیست. همانطور که از اسم آن پیداست بازیکنان قصد دارند به صورت یکطرفه جدا شوند. بازیکنی که می‌خواهد این اقدام را انجام دهد باید شرایطی را در نظر بگیرد. طبق قانون ماده 15 آئین نامه نقل و انتقالات  بازیکنی که در طول فصل نمی‌تواند فسخ یک طرف کند، مگر اینکه کمیته حقوقی و تعین وضعیت فدراسیون در این مورد تشخیص دهند. به طور مثال تیم اتفاق در مورد اکبر ایمانی افتاد. او در خواست فسخ یک طرفه داد و  درخواست او را به کمیته تعیین وضعیت ارجاع دادیم. در این شرایط کمیته تعیین وضعیت دو جواب دارد. بازیکن نمی‌تواند فسخ یکطرفه انجام دهد. بازیکن می‌تواند فسخ یکطرفه انجام دهد. اگر جواب منفی بود باید به باشگاهش بازگردد اما اگر جواب مثبت بود زیر آن ذکر می‌شود فلان بازیکن می‌تواند فسخ یکطرفه کند اما اگر باشگاه شکایت کرد تبعات متوجه بازیکن است. بازیکن با این شرایط موضوع را قبول می‌کند، نامه می‌گیرد و فسخ را انجام می‌دهد. با جدایی بازیکن حق شکایت برای باشگاه قبلی باقی می‌ماند چرا که کمیته تعیین وضعیت نوشته بازیکن می‌تواند فسخ یکطرفه کند اما اگر باشگاه شکایت کند تبعات متوجه بازیکن است.

مسئول کمیته نقل و انتقالات در مورد اینکه این تبعات چیست، گفت: تبعات همین است که باشگاه می‌تواند شکایت کند و در این صورت اگر بازیکن محکوم شود او محروم خواهد شد. مثل اتفاقی که برای مهدی طارمی رخ داد. طارمی از ریزه اسپور یک طرفه جدا شد بعد در کمیته حل اختلاف فیفا این مسئله اثبات شد و او را چهار ماه محروم کردند. پس بازیکن در صورت تائید کمیته تعیین وضعیت می‌تواند جدا شود اما اگر باشگاه شکایت کرد و محکوم شد حق را به باشگاه می‌دهند. در مورد عیسی آل‌کثیر هیچ مراجعه‌ای برای فسخ یک‌طرفه انجام نشده است. هنوز هیچ فسخ یک طرفه‌ای برای عیسی‌آل کثیر ثبت نشد.

محمود زاده در مورد اینکه وقتی بازیکن فسخ یک طرفه می‌کند جزو سهیمه بازیکن آزاد است یا 6 سهمیه نیم فصل، اظهار داشت:‌ بازیکن می‌تواند الان  به عنوان 6 سهمیه جذب یک باشگاه شود. یا اینکه منتظر بماند. اگر قرارداد قبل از اتمام 25 دی‌ماه زمان بسته شدن پنجره نقل و انتقالات فسخ شده باشد بازیکن آزاد محسوب می‌شود و اگر پنجره هم بسته شود بعد از آن می‌تواند به عنوان سهمیه فیفا جذب شود.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین